လူငယ္သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားဆိုင္ရာ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားသို႔ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး တက္ေရာက္အမွာစကားေျပာၾကား

  လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီး ဌာနကႀကီးမႉး၍ ေနျပည္ေတာ္၊ ဇမၺဴသီရိဟိုတယ္တြင္ က်င္းပသည့္ “လူငယ္သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား ဆိုင္ရာအလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ” သို႔ ၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၄ ရက္ေန႔၊ နံနက္ပိုင္းတြင္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး၊ ေဒါက္တာ သက္သက္ခိုင္ တက္ေရာက္အမွာစကားေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္အတူ ဒုတိယဝန္ႀကီး၊ ဦးေအာင္ထြန္းခိုင္၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဝန္ႀကီးဌာနမွ လက္ေထာက္အတြင္းဝန္မ်ား၊ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာန ႐ုံးခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္မ်ားမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးမ်ား၊ လူငယ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးသင္တန္းေက်ာင္း (၁၄) ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းအုပ္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။
    ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးမ်ားဆိုင္ရာ ညီလာခံသေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံအျဖစ္ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးမ်ားကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးမ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၃ (က) ႏွင့္ (ခ) တို႔အရ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား၊ ယာယီေစာင့္ေရွာက္ေရးေဂဟာမ်ားကိုဖြင့္လွစ္၍ သက္ဆိုင္ရာတရား႐ုံးမ်ားမွ အမိန႔္ခ်မွတ္ၿပီးေသာ ျပစ္ဒဏ္က် ကေလးသူငယ္မ်ား၊ အမႈရင္ဆိုင္ဆဲ ရမန္ကေလးသူငယ္မ်ား၊ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္လိုအပ္ေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားကို လက္ခံေစာင့္ေရွာက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ကိုဗစ္-၁၉ ကာလအတြင္း အမႈရင္ဆိုင္ဆဲ ရမန္ကာလ ၾကန႔္ၾကာေနတဲ့ ကေလးသူငယ္ျဖစ္ရပ္မ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာတရားစြဲ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ လည္းေကာင္း၊ ျပစ္ဒဏ္မွလြတ္ၿငိမ္းသက္သာခြင့္ႏွင့္ အက်ဴံးဝင္ေသာျဖစ္ရပ္မ်ား အတြက္ျပစ္ဒဏ္က်အက်ဥ္းသားမ်ားစိစစ္ေရးေကာ္မတီသို႔ တင္ျပ၍လည္းေကာင္း (၁၇.၄.၂၀၂၀) ရက္ေန႔မွ (၁၇.၄.၂၀၂၂) ရက္ေန႔အထိ ကေလးသူငယ္ (၁၀၈၇) ဦးအား မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားထံသို႔ စနစ္တက်ျပန္လည္အပ္ႏွံႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၂၁-၂၀၂၂ ခု၊ ပညာသင္ႏွစ္အတြင္းမွာလည္း မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာန၊ သင္တန္းေက်ာင္း/ ဌာနငယ္မ်ားမွ အတန္းပညာသင္ ေက်ာင္းသား/ ေက်ာင္းသူမ်ားအနက္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းသို႔ သင္တန္းေက်ာင္း (၉) ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား/ ေက်ာင္းသူ (၄၃) ဦးဝင္ေရာက္ေျဖဆိုခဲ့ရာ (၁၄) ဦးေအာင္ျမင္၍ (၂) ဘာသာဂုဏ္ထူး (၃) ဦး၊ (၁)ဘာသာဂုဏ္ထူး (၃) ဦးတို႔အသီးသီး ရရွိခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသား/ ေက်ာင္းသူမ်ား အားလုံးႏွင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားရရွိေအာင္ ပံ့ပိုးေဆာင္႐ြက္ေပးသူမ်ားအားလုံးကို အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာနသည္ လူမႈဘဝျပႆနာအခက္အခဲမ်ားႏွင့္  ႀကဳံေတြ႕ခံစားရသူမ်ားကို ကူညီပံ့ပိုးေပးရတဲ့ ဌာနတစ္ခုျဖစ္တာနဲ႔အညီ မူဝါဒနဲ႔မဟာဗ်ဴဟာကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာအခက္အခဲမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ား ႀကဳံေတြ႕ရမွာလည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လူမႈေရးရာျဖစ္ရပ္မ်ားအနက္ ျပစ္မႈႏွင့္ ၿငိစြန္းေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား၏ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ရပ္မ်ား၊ ျပစ္မႈႏွင့္ ၿငိစြန္းျခင္း မရွိေသာ္လည္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္လိုအပ္ေသာျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာ အခ်ိန္၊ ေငြေၾကး၊ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္၊ အေဆာက္အဦလိုအပ္ခ်က္စတဲ့ လိုအပ္ခ်က္၊ ကန႔္သတ္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ  အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ရတဲ့အတြက္ ၂၄ နာရီ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရတဲ့ ဝန္ထမ္းမ်ားကို အထူးပင္စာနာနားလည္ပါေၾကာင္း၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၂၁ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလမွ ေဖေဖာ္ဝါရီလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ိဳးသား လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္မွ သင္တန္းေက်ာင္း/ ဌာနငယ္မ်ားကို လာေရာက္ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးေပးခဲ့ၿပီးေတြ႕ရွိခ်က္၊ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအေပၚလည္း အတတ္ႏိုင္ဆုံးျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ရျခင္းသည္  ကုန္က်စရိတ္မ်ားၿပီး ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေနာက္ဆုံးနည္းလမ္းအေနျဖင့္သာ ေ႐ြးခ်ယ္ေဆာင္႐ြက္ေသာနည္းလမ္းျဖစ္ပါသျဖင့္ ကေလးသူငယ္ျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚမူတည္၍ အျခားနည္းျဖင့္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ျခင္း(Alternative Care)၊ အျခားနည္းျဖင့္ လႊဲေျပာင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း (Diversion) နည္းလမ္းတို႔ကို တိုက္တြန္းအားေပးရမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  လက္ရွိေစာင့္ေရွာက္ထားရွိေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားအတြက္ အေကာင္းဆုံးအက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ ရပ္႐ြာလူ႔အသိုင္း အဝိုင္းအတြင္းျပန္လည္ဝင္ဆံ့ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ မလိုလားအပ္ေသာ ျပစ္မႈထပ္မံက်ဴးလြန္ျခင္းမ်ိဳးမွ ကာကြယ္ႏိုင္ပါသျဖင့္ လူငယ္သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား၏ ေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းသုံးသပ္ေဆြးေႏြးျခင္းသည္ေဆာင္႐ြက္သင့္သည့္ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပ၍ လူငယ္သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ အေလးထားဂ႐ုျပဳေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ထားရွိသူမ်ားႏွင့္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သူ ဝန္ထမ္းမ်ား၏အခြင့္အေရးမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ျခင္းသာမက ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အဓိကပံ့ပိုးေပးႏိုင္မည့္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
       ဆက္လက္၍ ဒုတိယဝန္ႀကီးက လူငယ္သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားကို အမ်ိဳးအစားမ်ားသတ္မွတ္၍ ဖြင့္လွစ္ထားရွိရာမွာ  ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးမ်ားဆိုင္ရာဥပေဒပုဒ္မ ၅၈ အရ ပို႔အပ္သည့္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈလိုအပ္ေသာ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ ဥပေဒပုဒ္မ ၈၉၊  ပုဒ္မခြဲ (င) အရ တရား႐ုံးမ်ားက ပို႔အပ္သည့္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္းခံရေသာ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ အမႈရင္ဆိုင္ဆဲ ရမန္ကေလးသူငယ္မ်ားဟူ၍ အမ်ိဳးအစား (၃) မ်ိဳးခြဲျခားႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ထားရွိတဲ့ ကေလးမ်ားရဲ႕ ပုံရိပ္ကို ထိခိုက္မႈမရွိေစေရးနဲ႔ အမ်ားျပည္သူသိရွိႏိုင္ေစေရးအတြက္ ကေလးသူငယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးသင္တန္းေက်ာင္း၊ ကေလးသူငယ္ယာယီေစာင့္ေရွာက္ေရးသင္တန္းေက်ာင္း၊ ကေလးသူငယ္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးသင္တန္းေက်ာင္းဟူ၍ အမည္သတ္မွတ္ႏိုင္ေရးအတြက္လည္းယခုလို အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမွာ ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးေစလိုပါေၾကာင္း၊ ထုတ္ေဝၿပီးျဖစ္တဲ့ ေဂဟာ/ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္အနိမ့္ဆုံးရွိရမည့္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္ အကာအကြယ္ေပးျခင္းဆိုင္ရာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ား၊ “သင္တန္းေက်ာင္းဆိုင္ရာလက္စြဲ" တို႔အေပၚ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာ ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕သိျမင္နားလည္ႏိုင္မႈႏွင့္ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မႈစတဲ့ ေျမျပင္အေျခအေနေတြကိုလည္း ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးေစလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
    လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာန၊ လူငယ္သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားဆိုင္ရာ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲကို (၁၄.၇.၂၀၂၂) ရက္ေန႔မွ (၁၅.၇.၂၀၂၂) ရက္ေန႔အထိ (၂) ရက္တာကာလအတြင္း သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားအေပၚ သုံးသပ္ေဆြးေႏြးရန္အတြက္ အုပ္စုငယ္မ်ားခြဲ၍ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ လက္ရွိႀကဳံေတြ႕ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္မႈ အေျခအေနမ်ားကို ေဆြးေႏြးၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲရလာဒ္မ်ားအေပၚ မူတည္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တက္ေရာက္လာသူ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ ဦးစီးမႉးမ်ားႏွင့္ သင္တန္းေက်ာင္းအသီးသီးက ေက်ာင္းအုပ္မ်ားက တက္ႂကြစြာ ဝိုင္းဝန္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါသည္။

FacebookTwitter