လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာန မွဖြင့္လွစ္ထားေသာ အိမ္တြင္းမႈသက္ေမြးလုပ္ငန္းပညာသင္ေက်ာင္းမ်ား၏ တိုးတက္ေရးသုံးသပ္ညႇိႏႈိင္းအစည္းအေဝး က်င္းပ
ေအာက္တိုဘာလ(၂၆)ရက္ေန႔၊၂၀၂၁၊ ေနျပည္ေတာ္
လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနမွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ အိမ္တြင္းမႈသက္ေမြးလုပ္ငန္းပညာသင္ေက်ာင္း မ်ား တိုးတက္ေရးသုံးသပ္ညႇိႏႈိင္းအစည္းအေဝးကို ယေန႔နံနက္ပိုင္းက ဗြီဒီယိုကြန္ဖရင့္စနစ္ျဖင့္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဝန္ႀကီး႐ုံး အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပခဲ့ရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာသက္သက္ခိုင္၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ထြန္းခိုင္၊ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယအၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ဦးစီးမႉးမ်ား၊ အိမ္တြင္းမႈ သက္ေမြးလုပ္ငန္း ပညာသင္ေက်ာင္းမွေက်ာင္းအုပ္မ်ား၊ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနသည္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္လိုအပ္သည့္ ကေလးသူငယ္၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုင္ရာ က႑မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ကိုယ္စား တာဝန္ယူအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ ဌာနျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဌာနတြင္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ိဳးစုံရွိၿပီး အိမ္တြင္းမႈသက္ေမြးလုပ္ငန္းပညာသင္တန္းေက်ာင္းသည္ ဝန္ႀကီးဌာန၏ အထူးေက်ာင္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ နည္းပညာမ်ား၊ နည္းျပမ်ားရွိၿပီး ျပည္သူလူထုက လည္း ေကာင္းစြာသိရွိၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္ရင္း၊ လူမႈတာဝန္လည္းထမ္းေဆာင္ရသည့္ CSR Programme ႏွင့္ မည္သို႔ ခ်ိတ္ဆက္မည္ကို နည္းလမ္းရွာရန္လိုေၾကာင္း၊ မိမိတို႔၏ ထုတ္ကုန္ကို မည္သို႔ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္႐ြက္မည္၊ ေဈးကြက္မည္သို႔ရွာမည္ကို ဌာနတြင္း Market Research လုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္ေရး Core team ဖြဲ႕စည္းသင့္ေၾကာင္း၊ ၎ေနာက္ျပန္လည္ေဆြးေႏြးႏိုင္မည့္ Platform တစ္ခုထားရွိသင့္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည့္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္မည့္ Item မ်ားသတ္မွတ္သင့္ေၾကာင္း၊ သုံး၍ကုန္သြားသည့္ ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားမ်ား (ဥပမာ- ဆပ္ျပာ၊ ေခါင္းေလ်ာ္ရည္၊ သြားတိုက္ေဆးစသည့္)၊ ပစၥည္းမ်ားထုတ္လုပ္၍ ဌာန Brand ျဖင့္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္သင့္ေၾကာင္း၊ ပစၥည္းမ်ားထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ရာတြင္လည္း Incentive Programme ျဖင့္ေဆာင္႐ြက္သင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ဆက္လက္၍ ဒုတိယဝန္ႀကီးက အိမ္တြင္းမႈသင္တန္းေက်ာင္းမ်ားကို ၾကည့္မည္ဆိုပါက စက္ခ်ဳပ္၊ မုန႔္လုပ္နည္းသင္တန္းေပးျခင္းသာမကဘဲ အဓိပၸာယ္အႏွစ္သာရအမ်ားႀကီးရွိေၾကာင္း၊ သင္တန္းတက္ေရာက္သူမ်ားအေနျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသာမကဘဲ အမ်ိဳးသားမ်ားပါ တက္ေရာက္ၾကေၾကာင္း၊ သင္တန္းတက္ေရာက္ၿပီးေနာက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း၊ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းတည္ေထာင္မႈတို႔တြင္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါေၾကာင္း၊ တစ္ခ်ိဳ႕မွာ မိသားစု အတြင္း ျပန္လည္အသုံးခ်ရန္ရည္႐ြယ္ၿပီး၊ သင္တန္းတက္ေရာက္ကာ မိမိ၏တတ္ေျမာက္မႈျဖင့္ မိသားစုအတြက္ေဆာင္႐ြက္ေပးရသျဖင့္ မိသားစုအတြင္းလည္း ေပ်ာ္႐ႊင္မႈကိုေဖာ္ေဆာင္ေပး ႏိုင္ေၾကာင္း၊ လူကုန္ကူးခံရသည့္အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ဒီပညာရပ္မ်ားသင္ၾကားေပးႏိုင္သည့္အတြက္ ၎တို႔အတြက္ ျပန္လည္ထူေထာင္မႈကို လုပ္ေပးႏိုင္ၿပီး ဝန္ႀကီးဌာန၏လုပ္ငန္းရပ္မ်ား အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳေၾကာင္း၊ သင္တန္းေပးရာတြင္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား သည္ ေခတ္မီသည့္ပစၥည္းမ်ားသုံးရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ စက္ခ်ဳပ္သင္တန္း႐ိုး႐ိုးသာမဟုတ္ဘဲ ဒီဇိုင္းတီထြင္နည္းသင္တန္းမ်ားပါေပးသင့္ေၾကာင္း၊ အစားအစာသင္တန္းဆိုပါကလည္း ျမန္မာအစားအစာသာမက အျခားအစားအစာမ်ားပါ သင္ၾကားေပးႏိုင္ေရး ေလ့လာဖို႔လိုေၾကာင္း၊ အိမ္တြင္းမႈသင္တန္းေက်ာင္းမ်ား တိုးတက္ေရးအတြက္ ဘာသာရပ္တိုးခ်ဲ႕မလား၊ ရွိၿပီးဘာသာရပ္ မ်ားကို ျပဳျပင္မလားစဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း၊ အေရအတြက္ထက္စာရင္ အရည္အေသြးပိုင္းကို ပိုမိုျမင့္တင္ဖို႔လိုေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ေပးေနသည့္ သင္တန္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပန္လည္သုံးသပ္ ေဆြးေႏြးမႈကိုအၿမဲမျပတ္ ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ေက်ာင္းရွိ Resources မ်ားကို ထိမ္းထားရန္၊ အသစ္မ်ားေမြးထုတ္ရန္၊ Capacity Building မ်ားလုပ္ဖို႔လိုေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ဆက္လက္၍ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနမွ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးက အိမ္တြင္းမႈ သက္ေမြးလုပ္ငန္းပညာသင္ေက်ာင္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ား၊ အက်ိဳးရလာဒ္မ်ားအား တင္ျပျခင္း၊ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ဦးစီးမႉမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္မ်ားမွ အိမ္တြင္းမႈ ေက်ာင္းမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုင္ရာ ေဆာင္႐ြက္မည့္အခ်က္မ်ားအား တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ၾက ပါသည္။
ဆက္လက္၍ ဒုတိယဝန္ႀကီးက နိဂုံးခ်ဳပ္ေဆြးေႏြးရာတြင္ အိမ္တြင္းမႈေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ သင္တန္းေပးရင္းထြက္ရွိလာသည့္ ပစၥည္းမ်ားသည္ ေဈးကြက္ဝင္ေအာင္ေဆာင္႐ြက္သင့္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းတြင္းအေျချပဳသင္တန္းမ်ားတြင္ ကိုဗစ္-၁၉ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ၿပီး သင္တန္းဖြင့္လွစ္ရန္တိုက္တြန္းေၾကာင္း၊ ျပင္ပမွသင္တန္းသားမ်ားအား သင္တန္းမ်ား ေပးသလို မိမိတို႔ဌာနမွကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ထားသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုလည္း သင္တန္းေပးၿပီး ၎တို႔ႏွင့္ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားထုတ္ႏိုင္ေအာင္ေဆာင္႐ြက္၍ ဌာနပိုင္ Brand တစ္ခု တည္ေထာင္ကာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္သင့္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိဘာသာရပ္အျပင္ အသစ္တိုးခ်ဲ႕တာထက္ ရွိၿပီးသင္တန္း အမ်ိဳးအစားမ်ားထဲမွ အရည္အေသြးေကာင္းစြာ ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္မည့္ အမ်ိဳးအစားကို အထူးေဆာင္႐ြက္ျခင္းက ပိုမိုေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးမွာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။