၂၀၂၁ ခုႏွစ္ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနမွ က်င္းပသည့္ Help Line တာဝန္က် ဝန္ထမ္းမ်ားသို႔ က်ား/မ အေျချပဳအၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ရပ္မ်ားေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္မႈဆိုင္ရာ သင္တန္းဖြင့္လွစ္ျခင္း (ေနျပည္ေတာ္)
လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနသည္ က်ား/မအေျချပဳအၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ရပ္မ်ား ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္မႈ ဆိုင္ရာသင္တန္းဖြင့္ပြဲကို (၂၇-၁၂-၂၀၂၁) နံနက္(၉:၃၀)နာရီတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာစန္းစန္းေအးမွ အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားရာတြင္ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနသည္ လုပ္ငန္း(၇)ရပ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိၿပီး ယင္းလုပ္ငန္းရပ္တြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းပါဝင္ပါေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသမီးေတြ အၾကမ္းဖက္ခံရလ်င္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈလမ္းေၾကာင္းကို မေရာက္ႏိုင္ဘဲရွိႏိုင္ေၾကာင္း၊ (အေပါင္း လကၡဏာမေဆာင္ဘဲ၊ အႏႈတ္လကၡဏာေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္း) ဒါမ်ိဳးေတြမျဖစ္ရေအာင္ လူမႈဝန္ထမ္းသမားေတြရဲ႕ တာဝန္ေတြသည္သူတို႔ရဲ႕လိုအပ္တဲ့ဝန္ေဆာင္မႈေတြကိုေပးရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ၊ Help line သည္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ခ်ိတ္ဆက္ေနသည့္လုပ္ငန္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ျပည္သူလူထုမွ အားကိုးယုံၾကည္၍ တိုင္ၾကားလာတာျဖစ္သည့္အတြက္ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း၊ သင္တန္းသားမ်ားအေနျဖင့္ Gender,GBV ကို ေကာင္းစြာသိနားလည္ဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အၾကမ္းဖက္မႈအေၾကာင္းတရားမ်ားကို နက္နက္နဲနဲ ေသေသခ်ာခ်ာသိဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ေပးလိုက္သည့္အသိပညာနဲ႔ တိုင္ၾကားလာတဲ့ case ေတြတိုက္႐ိုက္ေျဖရွင္းဖို႔မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဒါကိုေျဖရွင္းဖို႔ Case Management သင္တန္း သီးသန႔္ေပးရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အသုံးခ်ႏိုင္မည့္ Skill ေတြရဖို႔လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ GBV ျဖစ္ရပ္ေတြသည္ ေျဖရွင္းဖို႔ခက္ခဲနက္နဲေၾကာင္း၊ တိုင္ၾကားသူမ်ားရဲ႕အခ်က္အလက္ေတြ မေပါက္ၾကားဖို႔ ထိန္းသိမ္းရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ၊ report note ေတြမွာ ေသခ်ာေရးဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ တိုင္ၾကားသူမ်ားအေနျဖင့္ စိတ္ခ်ယုံၾကည္စြာနဲ႔ ဖုန္းနံပါတ္ေပးခဲ့ရန္ႏွင့္ စနစ္တက် ေျဖရွင္းေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာရွင္းလင္းေျပာၾကားေပးေစလိုေၾကာင္း၊ ဆက္ဆံေရးေျပျပစ္ရမည္၊ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာနားလည္ရမည္။ ဖုန္းလက္ခံေပးသူသည္ တိုင္ၾကားျဖစ္စဥ္ကို ရာႏႈန္းျပည့္ေျဖရွင္းဖို႔မဟုတ္ဘူးဆိုတာ နားလည္ထားဖို႔လိုေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး က်ား၊ မ တန္းတူညီမွ်ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး ၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ခြဲျခားပေပ်ာက္ေရးဆိုင္ရာ ကုလသမဂၢကြန္ဗင္းရွင္း (CEDAW)ကို ၁၉၉၇ခုႏွစ္တြင္ အတည္ျပဳလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ ခြဲျခားဆက္ဆံလို႔မရေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသမီးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ရပ္ေတြ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ ဒီသင္တန္းကိုပို႔ခ်ရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အမ်ိဳးသမီးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္သာမက တစ္ကမာၻလုံးအတိုင္း အတာအေနနဲ႔လည္း အမ်ိဳးသမီးေတြခြဲျခားဆက္ဆံမႈပေပ်ာက္ဖို႔ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သင္တန္းသား/သင္တန္းသူမ်ား သိေစခ်င္ေၾကာင္း၊ က်ား/ မ အေျချပဳအၾကမ္းဖက္တင္ မကဘဲ၊ ကေလးသူငယ္အၾကမ္းဖက္ျဖစ္ရပ္မ်ားရွိေၾကာင္း၊ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈရွိ ေၾကာင္း၊ တိုင္ၾကားလာတဲ့အခါမွာေကာင္းစြာ နားေထာင္ေပးဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ Help Line စတင္ ဖြင့္လွစ္သည့္ေန႔မွ ဖုန္းေခၚဆိုမႈေပါင္း ၁၆၅၆ ရွိၿပီး၊ ၁၀၄၂ ခုသည္ က်ား၊မအေျချပဳအၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တိုင္ၾကားလာသည့္အမႈမ်ားသည္ က်ား၊မ အေျချပဳ အၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ရပ္မ်ားကိုေတြ႕ရွိရသျဖင့္ လိုအပ္ခ်က္ေပၚမူတည္၍ သင္တန္း (၂)ရက္တာကို စီစဥ္ေပးရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ေသခ်ာနားေထာင္သင္ယူဖို႔ တိုက္တြန္း ေျပာၾကားလိုပါေၾကာင္း၊ လူမႈဝန္ထမ္းနဲ႔ျပည္သူလူထုက တိုက္႐ိုက္ခ်ိတ္ဆက္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးထိေရာက္စြာနဲ႔ ျပည္သူလူထုအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္ပါေစလို႔ ေျပာၾကားသြားပါသည္။
ယေန႔ဖြင့္လွစ္သည့္သင္တန္းမွာ က်ား၊မ အေျချပဳအၾကမ္းဖက္မႈ ျဖစ္ရပ္မ်ား ေျဖရွင္း ေဆာင္႐ြက္မႈဆိုင္ရာသင္တန္းျဖစ္ၿပီး လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနတြင္ ဖြင့္လွစ္ထား သည့္ (၂၄) နာရီ Help Line တြင္ တာဝန္က်ဝန္ထမ္းမ်ား GBV ျဖစ္ရပ္တိုင္ၾကားမႈမ်ားကို လက္ခံတုံ႔ျပန္ရာတြင္ ဝန္ထမ္းမ်ားအရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာ ျမႇင့္တင္ေပးရန္ရည္႐ြယ္၍ ဖြင့္လွစ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သင္တန္းတြင္ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာန (႐ုံးခ်ဳပ္) မွ Help Line တာဝန္က်ဝန္ထမ္း (၂၆)ဦး ပါဝင္တက္ေရာက္ၾကၿပီး သင္တန္း ကာလမွာ (၂၇.၁၂.၂၀၂၁) မွ (၂၈.၁၂.၂၀၂၁) ရက္ေန႔အထိ (၂) ရက္တာ ဖြင့္လွစ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။