လမ္းေပၚေနကေလးမ်ား ေလ်ာ့နည္းေရးႏွင့္ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး စီမံခ်က္တြင္ပါဝင္မည့္ “ေစတနာ့ဝန္ထမ္း Volunteer မ်ားအား အသိပညာေပးသင္တန္း”ႏွင့္ မသန္စြမ္းသူမ်ားအတြက္ ပုဂၢလိကပညာသင္၊ အသက္ေမြးမႈ အထူးသင္တန္းေက်ာင္း၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဌာနမ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းအစည္အေဝး
လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လူမႈဝန္ထမ္း ဦးစီးဌာန၏ စီစဥ္မႈျဖင့္ “လမ္းေပၚေနကေလးမ်ား ေလ်ာ့နည္းေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေရးစီမံခ်က္” တြင္ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္မည့္ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း Volunteer မ်ားအား အသိပညာေပးသင္တန္းကို (၂၅.၄.၂၀၂၂) ရက္ေန႔မွ (၂၇.၄.၂၀၂၂) ရက္ေန႔အထိ Online အစီအစဥ္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္လ်က္ရွိရာ (၂၆.၄.၂၀၂၂) ရက္ေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေစတနာ့ဝန္ထမ္း Volunteer မ်ားအား Online ျဖင့္ေတြ႕ဆုံ၍ အမွာစကားေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ေရွးဦးစြာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ယေန႔ကေလးသူငယ္မ်ားဟာ အနာဂတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ရတနာမ်ားျဖစ္တာေၾကာင့္ ေကာင္းမြန္စြာရွင္သန္ႀကီးျပင္းဖို႔လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ လူမႈစီးပြားအေျခအေနမ်ားအရ ယေန႔ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွာ လမ္းေပၚေနကေလးသူငယ္ေတြကို ပုံစံမ်ိဳးစုံနဲ႔ ျမင္ေတြ႕ၾကားသိေနရသည္မွာ အလြန္စိတ္ထိခိုက္ဖြယ္ျဖစ္ရပါေၾကာင္း၊ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ အေျခအေနမ်ား၊ တိုးပြားလာတဲ့ လူဦးေရ ပမာဏ၊ ကိုဗစ္-၁၉ ကဲ့သို႔ ကပ္ေရာဂါမ်ားျဖစ္ပြားမႈ၊ စီးပြားေရးသက္ေရာက္မႈမ်ားအရ မိဘမဲ့ကေလးသူငယ္၊ စြန္႔ပစ္ခံ ကေလးသူငယ္၊ လမ္းေပၚေနကေလးသူငယ္၊ ကေလးလုပ္သား၊ အၾကမ္းဖက္ခံရေသာ ကေလးသူငယ္စသည္ျဖင့္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္လိုအပ္တဲ့ ကေလးသူငယ္မ်ား တိုးတက္မ်ားျပားေနတာကို ေတြ႕ရွိရၿပီး ဒါဟာမိမိတို႔ႏိုင္ငံအပါအဝင္ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံအမ်ားအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္လည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ခိုင္မာတိက်တဲ့ ဥပေဒမ်ား၊ မူဝါဒမ်ား၊ လူမႈကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးစနစ္မ်ား ခ်မွတ္ျခင္းအျပင္ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း Volunteer မ်ားကို စနစ္တက်သင္ၾကား ေလ့က်င့္ေမြးထုတ္ေပးဖို႔လည္း လိုအပ္လ်က္ရွိတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ဝန္ထမ္းအင္အားဖြဲ႕စည္းပုံအရ ခ႐ိုင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းမွာ ဝန္ထမ္းမ်ားခန္႔အပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးတာေၾကာင့္ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း Volunteer မ်ားရဲ႕ အင္အားကိုရယူၿပီး ယခုလို ကေလးသူငယ္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးလုပ္ငန္းမွာ အားျဖည့္ကူညီဖို႔ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေစတနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားဟာ ရပ္႐ြာအတြင္း အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ားျဖစ္ၿပီး ရပ္႐ြာေဒသရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနကို ေကာင္းစြာသိျမင္ႏိုင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဝိုင္းဝန္းပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖင့္ ကေလးသူငယ္မ်ားရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အေကာင္းဆုံးပံ့ပိုးျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မွာလည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လမ္းေပၚေနကေလးမ်ားေလ်ာ့နည္းေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးအတြက္ ၂၀၂၁ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ မွ စတင္၍ ကနဦးစီမံခ်က္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္း၊ ရန္ပုံေငြမ်ား သတ္မွတ္လ်ာထားျခင္း၊ လမ္းေပၚေနကေလးမ်ားအတြက္ နားခိုရာေနရာ (Drop in Center) မ်ား သတ္မွတ္ျခင္း၊ စီမံခ်က္ ကာလသတ္မွတ္ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း Volunteer မ်ား အေနနဲ႔လည္းလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာ မည္သို႔ပင္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ရေစေသာ္လည္း ေစတနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕သည္းခံစိတ္၊ စာနာနားလည္စိတ္ “ေမတၱာ၊ စာဂ၊ ဝီရိယ” တို႔ျဖင့္ မိမိတို႔ရဲ႕အခ်ိန္၊ လုပ္အားအကူအညီမ်ားျဖင့္ စီမံခ်က္ေဒသမ်ားျဖစ္တဲ့ သက္ဆိုင္ရာ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ၊ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးမႉး႐ုံးမ်ားမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ လမ္းေပၚေနကေလးသူငယ္မ်ားအတြက္ ပံ့ပိုးေဆာင္႐ြက္ေပးၾကေစလိုပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ အခမ္းအနားသို႔ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ထြန္းခိုင္၊ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ားတက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး စီမံခ်က္နယ္ေျမ (၃) ခုရွိ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း Volunteer (၈၅) ဦးတို႔မွ Online ျဖင့္ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။
အလားတူ (၂၇-၄-၂၀၂၂) ရက္ေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ မသန္စြမ္းသူမ်ားအတြက္ ပုဂၢလိကပညာသင္ အထူးေက်ာင္း၊ ပုဂၢလိကအသက္ေမြးမႈ အထူးသင္တန္းေက်ာင္း၊ ပုဂၢလိက ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဌာနမ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းအစည္းအေဝးကို အဆိုပါဝန္ႀကီး႐ုံး EC ခန္းမ၌ က်င္းပခဲ့ရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာသက္သက္ခိုင္၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ထြန္းခိုင္၊ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယအၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္၊ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာၫႊန္ၾကားေရးမႉးမ်ားႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးမႉးမ်ား၊ မသန္စြမ္းသင္တန္းေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းအုပ္မ်ား၊ မသန္စြမ္းပုဂၢလိက အထူးေက်ာင္းမ်ားမွ တာဝန္ခံမ်ားကအြန္လိုင္းမွတဆင့္တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။
ေရွးဦးစြာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားရာတြင္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ မသန္စြမ္းသူမ်ား အပါအဝင္ သက္ဆိုင္ရာ ဦးတည္အုပ္စုမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကေလးသူငယ္၊ အမ်ိဳးသမီး၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုႏွင့္ ထိခိုက္လြယ္အုပ္စုမ်ားအတြက္ အခြင့္အေရးမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္းႏွင့္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းတို႔ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္းမ်ားႏွင့္အညီ မူဝါဒ၊ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားကို ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ ၾကားျဖတ္သန္းေခါင္ စာရင္းအရ ျမန္မာႏိုင္ငံလူဦးေရ၏ (၁၂.၈) ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည့္ (၅.၉၆၈) သန္းသည္ တစ္မ်ိဳး (သို႔) တစ္မ်ိဳးထက္ပိုေသာ မသန္စြမ္းမႈမ်ားကို ခံစားေနရသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္း၏ မသန္စြမ္းလူဦးေရ (၂.၃) သန္းႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက (၂) ဆေက်ာ္ ျမင့္တက္လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည့္အတြက္ အစိုးရလက္ေအာက္ မသန္စြမ္းေက်ာင္းမ်ားသာမက မသန္စြမ္းပုဂၢလိက အထူးေက်ာင္းမ်ား၏ အခန္းက႑မ်ားသည္ အေရးႀကီးေသာအစိတ္အပိုင္းျဖစ္လာပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မသန္စြမ္းကေလးမ်ားအား နည္းစနစ္တက် သင္ၾကားႏိုင္ၿပီး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာ ကြၽမ္းက်င္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ထြက္ေပၚလာေစရန္ လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးဌာနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအထူးပညာေရးအသင္း (MSEA) တို႔ ပူးေပါင္း၍ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္အထိ အထူးဂ႐ုျပဳေစာင့္ေရွာက္ရန္ လိုအပ္ေသာ ကေလးမ်ားအတြက္ အေျခခံသင္တန္း Pre Level-1 ႏွင့္ နည္းျပသင္တန္း Pre Level-2 သင္တန္း (၃၃) ႀကိမ္ ကို ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး စုစုေပါင္း အေျခခံသင္တန္း ဆရာ (၄၈) ဦးႏွင့္ အဆင့္ျမင့္သင္တန္းဆရာ (၁၅၅၀) ဦး တို႔ကို သင္တန္းေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ မသန္စြမ္းသူမ်ား၏အခြင့္အေရးဥပေဒ၊ အခန္း (၁၃) ႏွင့္ နည္းဥပေဒမ်ား၊ အခန္း (၁၀) တို႔တြင္ ပုဂၢလိကပညာသင္အထူးေက်ာင္း၊ ပုဂၢလိက အသက္ေမြးမႈအထူးသင္တန္းေက်ာင္းႏွင့္ ပုဂၢလိကျပန္လည္ထူေထာင္ေရးဌာနမ်ား တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ျခင္းကိုဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ တရားဝင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္အထိ တည္ေထာင္ခြင့္ျပဳမိန႔္ေလွ်ာက္ထားလာသည့္ မသန္စြမ္းပုဂၢလိက အထူးေက်ာင္းမ်ားအနက္ "စံ" သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ မသန္ စြမ္း ပုဂၢလိကအထူးေက်ာင္း (၈) ေက်ာင္းအား တည္ေထာင္ခြင့္ျပဳမိန႔္ထုတ္ေပးထားပါေၾကာင္း၊ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ခြင့္ရရွိေသာ ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ သတ္မွတ္ထားသည့္ခြင့္ျပဳမိန႔္ထုတ္ေပးခကို မသန္စြမ္းသူမ်ား၏ အခြင့္အေရးဥပေဒ (၂၀၁၅)၊ အခန္း (၁၅)၊ ပုဒ္မ (၆၉)၊ ပုဒ္မခြဲ (ဃ) အရ မသန္စြမ္းသူမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားဆိုင္ရာရန္ပုံေငြသို႔ ထည့္သြင္းရမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အျခားတည္ေထာင္ခြင့္ျပဳမိန႔္မရရွိေသးေသာ မသန္စြမ္းပုဂၢလိက အထူးေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ျခင္းကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိေစေရး မျဖစ္မေန ေလွ်ာက္ထားၾကရန္ တိုက္တြန္းလိုပါေၾကာင္းေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ဒုတိယဝန္ႀကီးက အမွာစကားေျပာၾကားရာတြင္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံကဲ့သို႔ အထူးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရန္လိုအပ္ေသာ မသန္စြမ္းကေလးအေရအတြက္ႏွင့္ အထူးေက်ာင္းအေရအတြက္ အခ်ိဳးမညီမွ်မႈေၾကာင့္ မသန္စြမ္းပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား၏ အခန္းက႑သည္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ မသန္စြမ္းသူမ်ားသည္ Disabled Persons မ်ားမဟုတ္ၾကဘဲ Differently Able Persons မ်ားျဖစ္ၾကသည့္အတြက္ ၎တို႔၏စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈမ်ား၊ အားသာခ်က္မ်ားကို အေလးထားရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သူတစ္ပါးအေပၚမွီခိုေနရျခင္းမွ မသန္စြမ္းသူမ်ားကိုယ္တိုင္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ေထာက္ပံ့ေပးၾကသူမ်ားျဖစ္လာႏိုင္ေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ဆက္လက္၍ အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္လာၾကသည့္ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လူမႈဝန္ထမ္းဦးစီးမႉးမ်ားႏွင့္ မသန္စြမ္းပုဂၢလိကအထူးေက်ာင္း (၂၂) ေက်ာင္းမွ တာဝန္ခံမ်ားက မသန္စြမ္းပုဂၢလိကအထူးေက်ာင္းမ်ား၏ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ျခင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ေတြ႕ႀကဳံရသည့္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအား အသီးသီး ေဆြးေႏြးတင္ျပမႈမ်ားအေပၚ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့ပါသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက နိဂုံးခ်ဳပ္အမွာစကားေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။